joi, 2 aprilie 2015

CURS DE ENGLEZA IN 900 DE PASI - VERBUL. Past simple si Past continuous
























VERBUL



239. Past Tense al verbului to talk - a vorbi e:
I talked - Eu am vorbit
You talked - Tu ai vorbit
He talked - El a vorbit
She talked - Ea a vorbit
We talked - Noi am vorbit
You talked - Voi ati vorbit
They talked - Ei, Ele au vorbit

240. Modul de formare al lui Past Tense
Pentru toate verbele regulate este prin adaugarea terminatiei ed infinitivului scurt (fara to) al verbului.
I watched the storm approach - Am privit furtuna apropiindu-se
They danced all night - Ei au dansat toata noaptea

241. Past Tense pentru verbele neregulate se formeaza in modul urmator:
Se ia din lista a doua forma a verbului si se foloseste la toate peroanele:
De exemplu pentru to eat - a manca forma a doua e ate.
I ate - Eu am mancat
You ate - Tu ai mancat
He ate - El a mancat
She ate - Ea a mancat
We ate - Noi am mancat
You ate - Voi ati mancat
They ate - Ei, Ele au mancat

242. Verbul to be - a fi are forma la Past Tense was
Totusi acest verb este singurul care nu respecta regula.
Conjugarea o vedeti mai jos.
I was - Eu am fost
You were - Tu ai fost
He was - El a fost
She was - Ea a fost
We were - Noi am fost
You were - Voi ati fost
They were - Ei, Ele au fost

243. Verbul to have - a avea are forma la Past Tense had:
I had - Eu am avut
You had - Tu ai avut
He had - El a avut
She had - Ea a avut
We had - Noi am avut
You had - Voi ati avut
They had - Ei, Ele au avut

244. Verbul to do - a face are forma la Past Tense did:
I did - Eu am facut
You did - Tu ai facut
He did - El a facut
She did - Ea a facut
We did - Noi am facut
You did - Voi ati facut
They did - Ei, Ele au facut

245. Past Tense reprezinta o actiune care s-a desfasurat in trecut si s-a terminat.
I rang the doorbell until he answered. Am sunat - Am sunat, pana cand el mi-a deschis.
Am sunat dar nu mai sun, el a raspuns si mi-a deschis.
I walked a lot yesterday - Ieri am mers mult pe jos.

246. Past Tense
E timpul folosit in povestiri
Apelati la el daca actiunea e la trecut si aveti indoieli ce timp sa folositi.
Jack and Jill went up the hill
To fetch a pail of water
Jack fell dwn and broke his crown
And Jill came tumbling after

Jack si cu Jill au urcat pe deal
Sa aduca o galeata de apa
Jack a cazut si si-a spart capul
Iar Jill a venit rostogolindu-se in urma lui


255. Past Continuous al verbului to talk - a vorbi e:
I was talking - Eu vorbeam
You were talking - Tu vorbeai
He was talking - El vorbea
She was talking - Ea vorbea
We were talking - Noi vorbeam
You were talking - Voi vorbeati
They were talking - Ei, Ele vorbeau

256. Modul de formare al lui Past Continuous 
Pentru toate verbele si regulate si neregulate timpul se formeaza prin conjugarea la past tense a verbului auxiliar to be si adaugarea terminatiei ing infinitivului scurt (fara to) al verbului.
I was writing him a letter hen he knocked on my door - Ii scriam o scrisoare cand mi-a batut la usa
He was sleeping when the earthquake started - El dormea cand a inceput cutremurul

257. Past Continuous se refera la:
Un eveniment in derulare la un moment in trecut care se petrece simultan cu un alt eveniment.
De multe ori acest timp e echivalent cu imperfectul din limba romana
(mancam) - Atunci cand verbul exprima o actiune in trecut care a fost intrerupta de altceva.
I was eating when the lights went off -Mancam cand s-a intrerupt lumina.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu